ubezpieczenia dla księgowych ubezpieczenia dla biur rachunkowych ubezpieczenia dla biur usług płatniczych ubezpieczenia dla funkcjonariuszy publicznych ubezpieczenia dla rzeczoznawców

Ważna zmiana, wprowadzona nowelizacją Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych dotycząca ubezpieczenia retro.

Wprowadzona w życie nowelizacja Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych wniosła bardzo wiele zmian w dziedzinie, którą reguluje. Z punktu widzenia zobowiązanego do posiadania obowiązkowego ubezpieczenia OC (biuro rachunkowe, doradca podatkowy, biegły rewident) niezwykle istotną zmianą jest uniemożliwienie wykupienia polisy obowiązkowej z datą wsteczną.

Art. 10. 1a. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego nie może obejmować ubezpieczeniem okresu poprzedzającego zawarcie tej umowy.

Co to oznacza ?

Zdarza się, że osoba zobowiązana posiadać polisę obowiązkową zapomni ją wznowić. Ustawa w poprzednim brzmieniu (działająca do 10 lutego 2012 r.) pozwalała na zawarcie ubezpieczenia wstecz. Tak zawarte ubezpieczenie pokrywało ryzyko zdarzeń powstałych w okresie, kiedy ubezpieczający nie posiadał polisy pod warunkiem, że nie ujawniły się jeszcze szkody z tych zdarzeń. Od 11 lutego 2012 roku nie można już wykupić obowiązkowego ubezpieczenia „retro”.

Jakie będą tego konsekwencje ?

Dla przedstawicieli niektórych zawodów konsekwencją może być nawet utrata prawa do wykonywania zawodu. Dla innych „tylko” kary dyscyplinarne. Dla wszystkich – brak polisy na warunkach ubezpieczenia obowiązkowego.

Jakie mogą być rozwiązania dla tego problemu?

Wkrótce zaproponujemy rozwiązanie. Nie załatwi to sprawy braku polisy obowiązkowej ale zabezpieczy Twoją odpowiedzialność cywilną również w okresie, kiedy nie spełniałeś obowiązku ustawowego.

NASTĘPNY

Kategoria
Ubezpieczenie dla Biura Rachunkowego, Ubezpieczenie dla Biura usług płatniczych, Ubezpieczenie dla Rzeczoznawcy Majątkowego
Tagi
, , , , ,

Dodaj komentarz